مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

دیگر بازدیدکنندگان از ایران، فقط بازرسان هسته ای نیستند/ طرح نجفی برای ورود توریست به ایران

گاردین نوشت: ویرانه های باستانی، مساجد پرزرق و برق و مناظر دیدنی و جذاب، ایران را تبدیل به میزبان گنیجنه های فرهنگی جهان  کرده است.
 در سال های اخیر، مشهورترین بازدیدکنندگان از ایران بازرسان هسته ای آژانس انرژی اتمی بوده اند.اکنون، دولت جدید ایران در حال برداشتن گام هایی در جهت باز کردن درهای ایران به روی خارجی ها است که اقدامی در جهت بهبود روابط ایران قلمداد می شود. این روابط در سال های ناگوار دوره احمدی نژاد زیر و رو شده بود.
محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی می گوید که ایران در حال تغییرات اساسی در قوانین مهاجرتی خود در جهت تسهیل صدور یا لغو ویزا برای اکثر خارجی ها است.وی طی مصاحبه ای تلفنی اظهار داشت: از دو تا سه ماه دیگر، من پیش بینی می کنم که تعداد توریست های خارجی که به ایران می آینده به شدت افزایش پیدا می کند.نجفی اذعان داشت که مقامات ارشد نسبت به دورنمای اجازه حضور تعداد بسیار زیاد توریست بدون حصول اطمینان از وضعیت آنها از نظر امنیتی  نگران بودند. او در عین حال می گوید که از زمان روی کار آمدن روحانی میراث فرهنگی حمایت شده و تایید دولت را گرفته است.نجفی گفت: کشور به سه قسمت تقسیم می شود. توریست های که از کشورهای «گروه نخست» می آیند به ویزا احتایج نخواهند داشت. توریست هایی که از «گروه دوم» می آیند تا زمانی به ویزا احتیاج ندارند که تحت یک گروه توریستی به ایران بیایند و روند صدور ویزا برای گروه سوم تسهیل خواهند شد.وی گفت: کشورهای غربی احتمالا در دسته دوم یا سوم قرار می گیرند.به جز 10 کشور از جلمه انگلیس، آمریکا، افغاسنتان، پاکستان باقی توریست های خارجی می توانند ویزای آنی در فرودگاه دریافت کنند.
وی می گوید: توریست های چینی در اولویت هستند. آمار جهانی نشان می دهد که چین بیشترین توریست را به کشور دیگر ارسال می کند. نجفی اضافه کرد: با کمک سفارتمان در چین، ما با بسیاری از مسئولات گردشگری چین گفتگو کرده و انها را به ایران دعوت کرده ایم.نجفی اظهار امیدواری کرد که توریست های خارجی، سفیرهای حسن نیت ایران و مردم این کشور در جهان شوند. وی می گوید: توریست های خارجی، سفیرهای حسن نیت ایران و مردم این کشور در جهان شوند... ما کشور امین و مطئمنی در منطقه هستیم و می خواهیم گام های نخست را در جهت متقاعد کردن غربی ها برای نداشتن واهمه بیخود از سفر به ایران برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد