مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

تاثیر عناصر مختلف بر انگور و علایم کمبود آنها


ازت:

باعث افزایش رشد شده و عائم کمبود آن تا زمانی که خیلی شدید نباشد به آسانی قابل تشخیص نیست ولی در کمبودهای شدید، برگها کم رنگ و مایل به زرد شده و رشد شاخه ها کاهش می یابد.

پتاسیم:

باعث بهبود کیفیت انگور شده از نرم شدگی و لهیدگی و ریزش پیش از موعد حبه ها جلوگیری نموده و مانع رسیدگی ناهماهنگ آنها می گردد. عائم کمبود آن در قسمت میانی ساقه ها دیده می شود، حاشیه برگها کلروز شده و حبه ها ریز می مانند و قسمت پایین خوشه متاشی و خشک می گردد و حبه ها کشمش مانند می شوند.

روی:

از ریزش حبه ها جلوگیری نموده و به ساخت هورمون اکسین کمک می کند. در صورت کمبود، محل اتصال دمبرگ به پهنک توسعه نیافته و باریک می ماند و گیاه دچار کمبود اکسین شده و رشد آن مختل می گردد و حبه ها نا رس باقی مانده و شروع به ریزش می کنند.


   ادامه مطلب ...

خلاصه‌ای از راه‌حل‌های تفاهم‌شده بین ایران و ۱+۵

 خلاصه ای از مجموع راه حل های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک منتشر شد.
به گزارش «انتخاب» ؛ جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب  عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه  متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.
تداوم برنامه هسته ای  از جمله غنی سازی
در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک  ادامه خواهد یافت.این راه حل های جامع ،  ادامه برنامه غنی‌سازی در داخل کشور را  تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد.
بر اساس راه حل  به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک  در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از  5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3  درصد ادامه خواهند داد.  ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای  و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره  زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.


 


   ادامه مطلب ...

عملیات مورد نیاز پیش بهاره باغات

 مهم ترین عملیات زمستانه ی باغات، هرس و سپس مبارزه زمستانه است که توصیه می شود قبل از بیداری جوانه درخت در اواخر زمستان با رعایت نکات خاص و ترتیب زیر انجام شود:

1- زمان هرس و مبارزه زمستانه بسته به منطقه از اوایل اسفند تا اوایل فروردین می تواند باشد. مهم این است که درختان بیدار نشده باشند. این عملیات حداکثر تا ظهور اولین نوک رنگی جوانه ها قابل انجام است.

2- هرس بهداشت (علاوه بر هرس باردهی) با هدف پاکسازی درختان از هر گونه بیماری و آفت زدگی است یعنی تمامی سرشاخه ها و شاخه ها و بافتهای مریض و خشک و سرما زده و آفت زده و ترک خورده از روی درخت، هرس و یا جراحی می شود.

3- ابزار هرس مانند تیشه، اره، قیچی، چاقو و تبر بایستی تیز و نو بوده و در هر بار برش با مخلوط یک پیاله وایتکس و نه پیاله آب ضد عفونی شوند و یا با پارچه یا اسفنج آغشته به محلول ذکر شده (یا محلولهای ضدعفونی مشابه) تمیز و ضدعفونی شوند.

4- محلهای برش یا هرس که قطری بیش از یک سانتی متر دارند بایستی با مخلوط سولفات مس دو درصد یا مخلوط بردو دو درصد یا محلول اکسی کلرورمس یک درصد و یا بردوفیکس دو درصد و یا خمیر بردو ضد عفونی و سپس با چسب باغبانی پانسمان شوند.

5- تمامی اندامها و قسمت های هرس شده بایستی جمع آوری و سوزانده شوند.

6- بعد از هرس بایستی بلافاصله *سمپاشی زمستانه*انجام شود.

v با توجه به بیشتر بودن مشکل بیماری یا آفت می توان نوع سمپاشی زمستانه را کمی تغییر داد . در نقاطی که آفات مهم تر هستند مانندشپشکها و کنه ها و شته ها، کاربرد روغن های زمستانه به همراه سم توصیه می شود به این صورت که مخلوطی از 40-10 لیتر روغن زمستانه به همراه دو لیتر سم (یکی از سموم فسفره مانند دیازینون، گوزاتیون، مالاتیون، دورسبان و...) و 1000 لیتر آب تهیه و با سمپاش مناسب ( برای درختان بزرگ استفاده از سمپاشهای فرغونی ، زنبه ای یا توربین باغی)کل درخت از نوک سرشاخه ها تا کف باغ از سه یا چهار طرف درخت سمپاشی شده و با مخلوط باید پوشش داده شود. در مناطقی که مشکل اصلی بیمارهای گیاهی است می توان از مخلوط بردو با نسبت های مختلف 0.125 تا 2 درصد، بردو فیکس 0.5 تا یک درصد، اکسی کلرور مس 3 تا ده در هزار، و سموم محافظتی قوی مانند زینب 2 در هزار، مانکوزب 2 در هزار و کاپتان 3 در هزار و .... استفاده کرد.

v *بردوفیکـس**:* به صورت سوسپانسیون کنسانتره ( SC) یکی از مهمترین قارچ کش ها و باکتر کش ها می باشد که دارای طیف وسیعی بوده و در EPAبرای مبارزه با انواع بیماری های گیاهی به ثبت رسیده است و با داشتن pHحدود 7 ضمن کاهش خطرات گیاه سوزی ، امکان اختلاط با اکثر حشره کش ها و میکرو المنت ها را نیز دارد . بردو فیکـس امولسیون کننده خوبی برای روغن می باشد لذا می توان روغن های معدنی، گیاهی و همچنین روغن ولک را به آن اضافه نمود. *باغداران عزیز توجه داشته باشند که مبارزة شیمیایی زمستانه یا سمپاشی زمستانه مزایای زیادی دارد از جمله**:* 1- به علت اینکه درختان باغ، برگ و میوه و گل ندارند کمتر در اثر سم صدمه می بینند. 2- مقدار سم و محلول سمی کمتری برای پوشش کامل درختان لازم است. 3- به علت نبودن برگ و میوه، سم رسانی به تمامی قسمت های درخت ممکن و آسان است. 4- مشکل مسمومیت محصول تولیدی وجود ندارد و یا بسیار کم است بر خلاف موقعی که سم روی برگ و میوه پاشیده می شود. 5- با یک سمپاشی زمستانه خوب و دقیق می توان از چندین سمپاشی بعدی در فصل بهار و تابستان جلوگیری کرد. 6- برخی از آفات و بیماریها فقط با سمپاشی زمستانه قابل کنترل هستند. 7- آفات مهمی که با سمپاشی زمستانه کنترل می شوند مانند انواع کنه ( کنه دو نقطه ای و کنه قرمز و ... )، انواع شپشکها (نخودی و واوی، الفی و آرد آلود و ... )،انواع شته ها(مومی و خونی، هلو، ..... ) و بیماریهای مهمی مانند آتشک دانه دارها، لکه سیاه سیب و گلابی، لکه آجری بادام، پوسیدگی مومیایی میوه، لکه غربالی هسته دارها و حتی بسیاری از بیماریهای سرشاخه ها و شاخه ها مانند شانکرها با سمپاشی زمستانه کنترل می شوند. 8- سمپاشی زمستانه پوشش محافظتی قوی و مناسبی برای درختان بعد از هرس باروری ایجاد می کند.

برنامه اندروید خرید شارژ با موبایل

شما می توانید برنامه اندروید زیر را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و برای خرید سریع شارژ از ان استفاده نمایید امنیت این برنامه بسیار بالا بوده و حاصل یک سال تلاش ما می باشد.

برنامه اندروید را از لینک زیر دانلود کرده و در هنگام نصب کد نصب برنامه را که در زیر درج شده است را وارد نمایید. تا برنامه با موفقیت نصب شود.


 کد نصب برنامه :7717

دانلود برنامه

لینک کمکی

آموزش نصب برنامه

گوشی نوکیا مدل 1100

معروف ترین و پر فروش ترین گوشی جهان

یک گوشی نوستالژیک مورد پسند همگان

با این گوشی به خاطرات گذشته بازگردید

پرطرفدار ترین گوشی دهه 80 شمسی

دارای بازی های خاطره انگیز 2 - Snake II , Space Impact+(مار گرسنه )

دارای چراغ قوه پر نور

دارای کیبور فارسی

در یک رنگ مشکی

قیمت: 76800تومان
قیمت : 64000 تومان

نام شهر نرجه در دوران قاجار

منبع:وبلاگ کامران نرجه.وقایع ثبت شده در یک سند تجاری متعلق به دوره فتحعلی شاه قاجار نشان می دهد که  منطقه نرجه، درآن زمان نیز به همین نام  خطاب می شده است.یوسف خان نامیری - یکی از کارپردازان تجاری در دوره فتحعلی شاه قاجار بوده که ظاهراً برای یک تاجر ارمنی در جلفای اصفهان کار میکرده است. وی در یک سفر تجاری به منطقه قزوین احتمالاً برای خرید انگور یا کشمش به روستایی در غرب این منطقه عزیمت کرده که در سند تجاری خرید اموال به آن اشاره کرده است. در این سند اگرچه ریز اموال خریداری شده از مناطق مختلف قزوین به ثبت نرسیده و فقط محلاتی که مورد بازدید یوسف خان قرار گرفته نامبده شده اند، اما به خوبی نام منطقه ای به نام "نرجه" مشهود است. بنابر این می توان نتیجه گرفت که اولاً نام "نرجه" در دوره فتحعلیشاه قاجار نیز"نرجه" بوده و ثانیاً این منطقه در آن زمان نیز مورد توجه تجار سایر ولایات بوده است.اصل این سند در کتابی قدیمی به نام  از بلخ تا مراغه، نوشته محمد رضا کاریاب در سال 1335 توسط انتشارات ناصرخسرو درج شده است.


سامانه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی سایت

* پیام خود را در لحظه به گوش مشتریان، اعضا یا کارمندان خود برسانید. 

* به بانک شماره موبایل به تفکیک محله، شغل، سن، جنسیت و ... ارسال کنید.

* از پیامک جهت تبلیغات، اطلاع‌رسانی، یادآوری، نظرسنجی، مسابقه و ...  استفاده نمایید.

هرگز قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید.
در بازار رقابتی امروزی که حفظ کردن مشتری های فعلی بسیار سخت تر از بدست آوردن مشتری های جدید می باشد، بازاریابی پیامکی می تواند برگه برنده ی فروشگاه ها باشد . بازاریابی پیامکی به فروشگاه ها چنین امکانی را می دهد.تا با کم ترین مخارج بیشترین مشتری ها را به سمت خود جذب نمایند .همشهریان عزیز نرجه ای جهت رونق و افزایش فروش مشاغل خود با ارسال پیامک های تبلیغی خود ما تماس بگیرید.شماره پیامک50002060333999


تبریک سال نو


تبریک سال ۱۳۹۴

تبریک سال 1394 مجله اینترنتی شهر نرجه به شما عزیزان همیشه همراه ما...