مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

آموزش کاربرد دیافراگم در عکاسی

اطلس ای مارکت : در این مطلب برای شما دوستان عزیز و علاقمند به عکاسی ، یکی از ضروری ترین مطالب آموزش عکاسی را آورده ایم . در این مطلب به آموزش "دیافراگم" یا همان "Aperture" می پردازیم .

۱- شناخت دیافراگم

دیافراگم یکی از بنیادی ترین اصولی است که هر عکاس باید آن را بداند. دیافراگم به معنی میزان باز بودن فیزیکی لنز دوربین تان است که به نور اجازه می دهد وارد شده و به سنسور (در دوربین های قدیمی، فیلم) برسد. گشادگی بیشتر دیافراگم، باعث می شود که نور بیشتری از آن عبور کند، و برعکس.البته توجه داشته باشید که به مجموعه پره هایی که تشکیل دریچه کنترل نور در لنز را می دهند دیافراگم می گویند و در اینجا مقصود ما اشاره به این پرده فیزیکی نیست. بلکه منظور میزان گشادگی این پنجره یا دهانه دیافراگم است. اما در فارسی به شکل معمول از عبارت دیافراگم برای توضیح میزان گشودگی روزنه لنز استفاده می کنند.
اندازه این دهانه، توسط یک سری پره های نازک تنظیم می شود که در لبه لنز قرار گرفته اند و میزان آن با واحدی به نام عدد f یا f-stop اندازه گیری می شود. اگر دقت کرده باشید این اعداد به صورت f/2.8 یا f/5.9 و مانند این نوشته می شوند. اعداد کوچک تر هم نشانه دیافراگم بازتر و عبور نور بیشتر هستند.اگر این نسبت معکوس میان اعداد باعث می شود که به خاطر سپاری آنها برای تان مشکل شود، به جای اینکه در تصورتان آنها را با اندازه دهانه باز شده مرتبط کنید، این اعداد را با اندازه پرده ای که باعث ایجاده روزنه می شود در ارتباط بدانید. یک دهانه تنگ با پره های بلند مرتبط است، پس عدد f بزرگی دارد، مانند f/16 یا f/18. و پره های کوتاه باعث می شوند که دهانه گشادی داشته باشیم. پس عدد آنها کوچک تر است، مانند f/3.2 و حتی کوچکتر.

aperture-lens-001-500px-narenji-ir.jpg
در این عکس به خوبی می توانید پره های دیافراگم را درون لنز ببینید. اندازه آنها، ایده خوبی برای به خاطر سپردن شیوه تغییر عدد f است.

ادامه مطلب ...

آموزش استفاده از فیلترها در دوربین عکاسی دیجیتال

اطلس ای مارکت : تجهیزات مرتبط با عکاسی دیجیتال آنقدر گسترده و زیاد هستند که هرقدر در مورد لوازم موجود بیشتر بدانیم ، می توانیم با هزینه ای اندک ، تحولی بزرگ در عکاسی خود به وجود آوریم . در این مطلب و در ادامه مطالب آموزشی اطلس ای مارکت ، در مورد انواع فیلتر ها و انواع لنزها برای شما می گوییم .

1- علامت ø روی لنزها چه معنایی دارد؟

بر روی اغلب لنزهای dSLR علاوه بر فاصله کانونی و دیافراگم، معمولا واحد اندازه گیری دیگری را هم می بینید که با علامت ø مشخص شده است. این عدد نشان دهنده قطر بخش رزوه دار جلوی لنز است که می توان ابزارهای الحاقی روی لنز را درون آن پیچ کرد.توجه داشته باشید که هر بار سراغ خرید یک فیلتر یا درپوش برای لنز دوربین تان می روید، حتما به این عدد توجه داشته باشید. در واقع این عدد همان قطر دهانه لنز است. توجه به آن هم به این دلیل اهمیت دارد که در همه لنزها ثابت نیست و حتی لنزهایی که برای یک دوربین مشخص طراحی شده اند، ممکن است قطر دهانه متفاوتی داشته باشند.

symbol-on-front-lens-001-500px-narenji-ir.jpg
هنگام خرید فیلتر و تجهیزات جدید برای نصب روی لنزتان، مراقب قطر آن باشید.

ادامه مطلب ...

تکنیک های بزرگترین عکاسان دنیا برای ژست های حرفه ای

نام کتاب :  Professional Portrait Posing


نام نویسنده : Michelle Perkins


انتشارات : Amherst Media®

تکنیک های بزرگترین عکاسان دنیا برای پز و ژست های حرفه ای

3 مگا بایت                 منبع:دلباز کمپانی

دانلود آهنگ رمانتیک از Benyamin Bahadori - Hafteh Eshgh


در این پست یک اهنگ رمانتیک و شیک را برای دانلود رایگان شما عزیزان قرار داده ایم . جهت دانلود اقدام کنید .

 با حجم تقریبی 9 مگا بایت

آموزش رایگان روتوش چشم قسمت اول



 

آموزش رایگان روتوش چشم قسمت اول

Password: dgeye2dd

27 دقیقه  -  50 مگابایت

003
  منبع:دلباز کمپانی
 

آموزش رایگان روتوش چشم قسمت دوم

منبع:دلباز کمپانی


 

آموزش رایگان روتوش چشم قسمت دوم

Password: dgeye2dd

20 دقیقه  -  35 مگابایت

003