مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

برکناری استاندار قزوین


سخنگوی وزارت کشور گفت: استانداران سمنان و قزوین تغییر کرده‌اند و جایگزین آنان فردا به هیئت دولت معرفی می‌شوند.به گزارش «انتخاب»، سخنگوی وزارت کشور تایید کرد: وزارت کشور کار ارزیابی عملکرد استانداران را از ماه‌ها پیش آغاز کرده و هر تغییری نیز بر همین مبنا خواهد بود. هرچند اعلام کرده‌ایم اصل بر عدم تغییر است.بنابرادعای مهر، انتخاب فریدون همتی به عنوان استاندار جدید استان قزوین قطعی شده است و وی پس از رای هیات دولت جایگزین مرتضی روزبه استاندار فعلی این استان خواهد شد.پیش از این وزیر کشور با تاکید براینکه باید در هر دستگاهی کار نظارتی صورت گیرد، گفته بود: در ارزیابی هایمان از استانداران شاید به این نتیجه برسیم که باید جا‌بجایی هایی صورت گیرد.وی با بیان اینکه تغییرات در این سطح، با رویکرد انتخاباتی نخواهد بود، گفت: ممکن است ما در روز انتخابات هم تصمیم به تغییر استانداری بگیریم، اگر چه این کار برایمان هزینه زیادی دارد؛ اما اگر لازم باشد، حتما این کار را می کنیم.

فریدون همتی را بهتر بشناسیم

 


  ادامه مطلب ...

هرس و مبارزه زمستانه

عملیات مورد نیاز باغات در فصل زمستان (هرس و مبارزه زمستانه):

1 – در مناطقی که احتمال ماندن برف روی زمین به مدت طولانی وجود دارد و یا برای شیب های جنوبی لازم است پوست تنه با دوغاب آهک 5 تا 10 درصد و یا مخلوط دو درصد دوغاب آهک به همراه سولفات مس یک در صد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی زمستانه پوشش داده شود.از دوغاب کائولن نیز می توان استفاده کرد. پوشش دادن تنه با ورقه هایی از جنس نایلون، کاغذ پوشش دار، پارچه چرب یا ضد آب و یا فومهای مخصوص لوله های آب و البته با رنگ سفید یا روشن نیز مفید و موثر است ( با توجه به سابقه آفتاب سوختگی در منطقه می توان نیاز به پوشش تنه را مشخص کرد).

2 – در مناطقی که سابقه خسارت جانورانی مانند خرگوش و جوجه تیغی و موش ها به پوست تنه و طوقه درختان جوان وجود دارد لازم است تنه و طوقه با مخلوط پهن تازه و سم تیرام و یا با تورهای فلزی تا ارتفاع 80-70 سانتی متری پوشش داده شود.

3 – در مناطقی که احتمال سرمازدگی ریشه ها به علت بالا بودن ریشه ها و یا بیرون افتادن ریشه از خاک به علت عملیات باغی قبلی وجود دارد خاک دهی ریشه ها(خاک دهی دور طوقه لازم نیست و در صورت نیاز بایستی در حد چند سانتی متر و به میزان پوشانده شدن ریشه های اصلی بیرون افتاده از خاک انجام شود) و یا آبیاری باغ به منظور یخ زدن آب در باغ و ایجاد پوشش برای جلوگیری از سرمازدگی ریشه ها توصیه می شود.

4 – اگرچه جمع آوری بقایای گیاهی مانند برگ ها و میوه های ریخته شده در کف باغ یا یاقی مانده روی درختان، باید در پاییز انجام شود اما اگر آب وهوا اجازه دهد می تواند در فصل زمستان هم انجام شود.


  ادامه مطلب ...

قطعه بسیاز زیبای حسین را دوست می دارم با صدای استاد محمدعلی کریم خانی

امام حسین

من آن شب خیز بیدارم زجان مشتاق دیدارم

به نان او خریدارم حسین را دوست می دارم

**

حسین را دوست می دارم که او پرورده زهراست

حسین آزاده سردار کفن پوشان عاشوراست

جهان تشنه حسین سقا همه قطره حسین دریا

حسین گل من ولی خارم حسین را دوست می دارم

**

حسین را دوست می دارم سرو جانم به قربانش

شب میلاد آمد فطرس و بگرفت دامانش

خدایش بر حسین بخشید چون بود از محبانش

بگفتا نوکر یارم حسین را دوست می دارم

**

حسین را دوست می دارم چو او محبوب جانان شد

ورا در سوم شعبان ملک گهواره جنبان شد

امین وحی از رویش ببوسید و ثناخوان شد

که ای خلاق دادارم حسن را دوست می دارم

**

مشرف گشت سلمان بر حضور حضرت زهرا

که ای خیر النسادر دل مرا رازیست پر معنا

ندانم از چه بی تاب است آخر این دل شیدا

به عشق او گرفتارم حسین را دوست می دارم

**

به سلمان فاطمه فرمود کای سردار ایرانی

تو را در دل بود دردی ندارد هیچ درمانی

مرا هم اینچنین دردیست در سینه پنهانی

خدا می داند اسرارم حسین را دوست می دارم

**

غرض سلمان و زهرا ب حضور مرتضی رفتند

محبان مشکل خود را برآن مشکل گشا گفتند

به جای چاره جویی از علی این نکته بشنفتند

منی که فخر ابرارم حسین را دوست می دارم

**

کلید حل این مشکل به دست مصطفی باشد

سه عاشق آمدند آنجا که طا ها را سرا باشد

رسول الله فرمود عشق من بیش از شما باشد

حسین منی اذکارم حسین را دوست می دارم

**

چو حل این معما بر پیمبر نیز مشکل شد

به لب نیکو پیامی جبرئیل از عرش نازل شد

بشارت یا رسول الله حدیث عشق کامل شد

قسم بر چرخ دوارم حسین را دوست می دارم

دانلود: