مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

تفاوت CMOS و CCD

مهمترین ویژگی یک دوربین دیجیتال ، مشخصات سنسور آن است که اثر مستقیم بر روی کیفیت تصاویر آن دارد . در معرفی دوربین , مشخصات سنسور تحت عنوان های : Imaging Element , Image Sensor  یا اسامی مشابه ذکر شده است .مهمترین پارامتر سنسور , وضوح یا تعداد نقاط تشکیل دهنده تصویر است که در معرفی سنسور ذکر میشود .مثلا 6 مگاپیکسل . معمولا در معرفی وضوح از دو عبارت : Effective pixels  ( پیکسل های موثر ) و Total pixels  ( تعداد کل پیکسل ها ) استفاده  میشود که تعداد پیکسل های موثر , کمتر از تعداد کل پیکسل ها ی آن بوده و آنچه اهمیت دارد تعداد پیکسل های موثر است . بخشی از سطح سنسور عملا با یک رنگ سیاه پوشانده شده است و سازندگان سعی دارند با تنظیم ابعاد تصویر , روی سنسور یک نسبت ابعاد استاندارد ایجاد نمایند .سنسور ها معمولا از انواع  CCD , CMOS یا Super CCD  میباشند .

 

 1. سنسور سی سی دی ( CCD Charge-Coupled Devices )

این نوع سنسور در اکثر دوربینهای دیجیتال امروزی به کار رفته است . آنها از میلیونها سلول نوری تشکیل شده اند. هر سلول میزان روشنایی نوری که به آن تابیده می شود را به ولتاژ الکتریکی تبدیل میکند . ccd ها در برخی اسکنر ها هم استفاده شده اند و دارای تعداد نقاط (resolution) متفاوتی هستند .

 مزیت های سنسور CCD نسبت به سنسور CMOS عبارتند از :

  • حساسیت CCD به نور بشتر از CMOS است . بنابراین عکس ها در شب (Night)  و داخل خانه (indoor) در دوربینهای CCD بهتر از CMOS   است .
  • CCD نویزپذیری بسیار کمی دارد اما CMOS به نویز تصویر (اختلال تصویر) بسیار حساس است , که باعث شده یک پردازنده کامپیوتری مخصوص , جهت کاهش یا حذف نویز در دوربینهای CMOS تعبیه شود بنابر این زمان پردازش هر تصویر , طولانی تر از دوربین CCD خواهد بود .فناوری دیگر که با سنسورهای CCD  در رقابت است سیموس یا CMOS  نام دارد . CMOS  مخفف عبارت ( Complementary Metal Oxide Semiconducter ) بوده ,  یک روش ساخت تراشه های الکترونیکی (IC) میباشد .

     

     مزیت های سنسورهای CMOS  نسبت به سنسور CCD عبارتند از :

    • CMOS در مقایسه باCCD مصرف انرژی کمتری دارد که این یک ویژگی مهم برای کاربران دوربین های دیجیتال است . این دوربین ها در حدود 3/1 تا 10/1 دوربینهای معادل CCD انرژی مصرف می کنند . 
    • تجهیزات الکترونیکی جانبی که برای یک دوربین لازم است میتواند به صورت مجتمع روی خود تراشه CMOS قرار داده شود . اما در مورد CCD به این صورت نیست و اضافه کردن تجهیزات برای کنترل نوردهی و تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال به صورت جداگانه صورت میگیرد . این عامل باعث میشود تا دوربین های مبتنی بر CMOS ارزانتر,  کوچکتر و سبک تر ساخته شوند.
    • به علت تفاوت در ساختار الکترونیکی دوربین های CMOS  , مشکل نورگیری بیش از حد تصویر (Over exposure) کمتر به وجود می آید .
  • منبع:اطلس مارکت

دوربین عکاسی جدید پاناسونیک با قابلیت فیلم‌برداری 4K


پاناسونیک بر روی بخش فیلم‌برداری این دوربین تمرکز بیشتری به خرج داده و بهبودهای زیادی در آن ایجاد کرده.  سنسور 16 مگاپیکسلی Live MOS چهار سوم، در کنار پردازشگر Venus Engine IV امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K را در این دوربین فراهم آورده. این مشخصات سخت افزاری به دوربین این توانایی را می‌دهد که عکاسی پیاپی را با سرعت 12 فریم بر ثانیه انجام دهد و در نرخ‌های انتقال بالایی چون 200Mpbs، با کیفیت 1080p فیلم‌برداری کند.
دوربین GH4 از سیستم فوکوس خودکار جدیدی با نام Depth from Defocus بهره می‌برد که سرعت فوکوس را به 0.07 ثانیه و یا حتی کمتر می‌رساند. توسط این دوربین امکان نمایش تصاویر و ویدیوها بر روی یک نمایشگر 3 اینچی 1.04 نقطه ای OLED و یا یک چشمی الکترونیکی OLED EVF با بیش از 2 میلیون نقطه وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این دوربین بی نظیر می‌توان به وجود وای-فای، NFC، درگاه همگام سازی با کامپیوتر، و حالت "Silent Mode" به کمک شاتر الکترونیک اشاره کرد. در ادامه توجه شما را به دیدن تصاویر بیشتری از این دوربین جلب می کنیم.



 


 

  ادامه مطلب ...

مشخصات جدیدی در مورد پرچم‌دار بعدی سونی Xperia Sirius،


همان‌گونه که در تصاویر منتشر شده در هفته های قبل مشخص شده بود، حاشیه دور نمایشگر Sirius نسبت به Z1 کاهش محسوسی پیدا کرده. از جمله مشخصاتی که تا پیش از این منتشر شده می‌توان به نمایشگر 5.2 اینچی، پردازشگر اسنپدراگون 800، 3 گیگابایت رم، و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. از تصاویری که طی دیروز و امروز در فضای اینترنت منتشر شده، می‌توان به وجود دوربین 20.7 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و همچنین قابلیت پخش ویدیو در حالت 4K و ضبط ویدیو با کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه پی برد.
توسط دوربین Z1 کاربران قادر بودند در نسبت تصویر 4:3 با دقت‌های 20 یا 8 مگاپیکسل و در نسبت تصویر 16:9 تنها با دقت 8 مگاپیکسل عکاسی کنند. اما در Sirius در نسبت تصویر 16:9 می‌توان عکس‌هایی با دقت 15.5 مگاپیکسل را ثبت کرد. جدا از قضیه دوربین، این تلفن از همان ابتدا با اندروید کیت کت 4.4.2 به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس آخرین شنیده‌ها به احتمال زیاد سونی در کنگره جهانی موبایل در اسفند همین امسال این تلفن هوشمند را معرفی می‌کند.

دفترچه فارسی نیکون D90

دانلود رایگان دفترچه فارسی دوربین دیجیتال نیکون دی 90 Nikon D90

در این مطلب دفترچه فارسی دوربین عکاسی نیکون D90 را برای شما قرار داده ایم . راهنمای فارسی نیکون D90 برای آغاز کار با این دوربین اطلاعات بسیار خوبی دارد . همچنین این دفترچه تا زمان ترجمه راهنمای فارسی برای سایر دوربین ها ، می تواند برای دوربین های زیر نیز تا حد زیادی مفید باشد .

دفترچه فارسی دوربین نیکون D3100

دفترچه فارسی دوربین نیکون D3000

راهنمای فارسی دوربین نیکون D5000

آموزش فارسی دوربین نیکون D5100

آموزش فارسی دوربین دیجیتال Nikon D90

راهنمای فارسی دوربین نیکون D7000

جهت دریافت دفترچه فارسی دوربین نیکون D90 از یکی از لینک های زیر استفاده کنید . ( حجم : 1975 کیلوبایت )

 دانلود از سرور یک - مگا

دانلود از سرور دو - باکس

دانلود از سرور سه - مدیافایر


 منبع مطلب و رمز فایل با حروف کوچک :  www.atlasemarket.com

دانلود آلبوم جدید حمید عسکری بنام خوشبختی

سرانجام پس از مدت ها انتظار ........

موسیقی پاپ ابران جانی تازه گرفت

انتشار آلبوم خوشبختی حمید عسکری

برای دانلود کل آلبوم در فایل زیپ کلیک کنید



اصطلاحات رایج در عکاسی و فیلمبرداری

انواع نماها:
1- کلوز آپ چیست ؟ نمای بسته که تصویری درشتی از موضوع می باشد مثلا یک انسان از شانه تا نوک سر 
2- مدیوم شات چیست ؟ نمای متوسط مثلا نمای انسان از کمر تا نوک سر . 
3- لانگ شات چیست ( یا نمای باز یا نمای دور ) : مثلا انسان تمام قد بهمراه کمی از محیط اطراف آن 
4- نی شات چیست ؟ نمایی که از زانو تا نوک سر دیده می شود که به شات آمریکایی نیز معروف می باشد
5- اکستریم لانگ شات یا بیگ لانگ شات چیست ؟ نمای کاملا دور یا نمای بسیار باز می باشد مثلا تصویر بسیار دور از یک دهکده یا کویر.
6- اکستریم کلوز آپ یا بیک کلوز آپ چیست ؟ نمایی کاملا نزدیک یا نمای بسیار بسته می باشد. مثلا تصویر دو چشم انسان .
7- مدیوم لانگ شات یا نمای متوسط چیست ؟ این نما که به نمای تمام قد نیز معروف می باشد و نیز به فول شات هم شهرت دارد میباشد مثلا تصویر کامل یک انسان که تمام قد آن دیده شود. 
8- مدیوم کلوز آپ یا نمای نیم تنه .( تصویر انسان از زیر قفسه تا نوک سر )
 
انواع نما ( از لحاظ ارتفاع دوربین نسبت به موضوع )
1: آی لول ( لنز و سوژه هم سطح می باشند)
 
2: اور هد شات ( عمود بر صحنه گرفته می شود)



  ادامه مطلب ...

دانلود آلبوم سالار عقیلی به نام یاد باد

                                                    دانلود آلبوم سالار عقیلی به نام یاد باد

دانلود آلبوم بسیار زیبای سالار عقیلی به نام یاد باد با بالا ترین کیفیت

آهنگساز: سیامک آقایی ، نوازنده ها: سیامک آقایی (سنتور)، پدرام خاورزمینی (تنبک)

MP3 – ۱۲۸ دانلود کل آهنگ ها یکجا در یک فایل زیپ : Directlink

مسیر راهپیمایی 22 بهمن شهر نرجه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با صدور اطلاعیه ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن مسیرهای این راهپیمایی در مناطق مختلف استان را اعلام کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین آمده است: این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است و حضرت امام خمینی (ره) یوم الله 22 بهمن را روز شکست "منطق قدرت" استکبار جهانی و طواغیت در برابر "قدرت منطق" ایران اسلامی دانستند لذا حضور حماسی و انقلابی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نمایش اتحاد و اقتدار ملی و انسجام اسلامی و حفظ و تقویت وحدت میان مردم و مسئولان نظام و متضمن امنیت نظام وکشور در برابر گزند حوادث روزگار خواهد بود.

این راهپیمایی مردمی در شهر نرجه از ساعت 10صبح  روز سه شنبه 22 بهمن ماه همراه با خروش یکپارچه ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از پایگاه بسیج تا میدان ولی عصر، پایان می یابد.

افتتاح کلانتری13، شهدای شهر نرجه

به مناسبت ایام الله دهه فجر مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کلانتری 13 شهدای نرجه با حضور فرمانده انتظامی استان قزوین و مسئولان شهرستان تاکستان برگزار شد. فرماندار تاکستان در این مراسم با تبریک دهه فجر و دعوت از مردم تاکستان برای شرکت در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران منحصر به فردترین انقلاب در دنیا است که مردم نقش بنیادین در این انقلاب داشته و امام خویش را یاری رساندند. - علی اکبریان با بیان اینکه ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی باید بیشتر در میان مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تفسیر شود 

وی به جایگاه امنیت در جامعه اشاره کرد و افزود: ارکان و پرسنل خدوم نیروی انتظامی امروز با هوشیاری توانسته‌اند اصل مهم امنیت را برای مردم تضمین کرده و به ارمغان بیاورند که از این بابت از این عوامل تقدیر و تشکر می‌شود.فرماندار تاکستان ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی و پلیس امروز با توجه به نیاز جامعه به انواع امکانات در راستای ایجاد امنیت تجهیز شده‌ و خدمات خویش را برای رفاه بیشتر مردم به کار می‌گیرند.