مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

زنجره مو

زَنجـِره (به انگلیسی: Cicada)‏ یا مو یا جیرجیرک دشتی گونه‌ای حشره است از راستهٔ نیم‌بالان (Hemiptera)، رده زنجره‌ریختان (Cicadomorpha) یا Auchenorrhyncha که دارای چشمانی ریز و با فاصله از هم بر روی سر و بال‌های شفاف ترانما با رگ‌بندی زیاد است.

زنجره‌ها با ملخ‌ها خویشاوندی ندارد بلکه خویشاوند زنجرک‌ها (leafhoppers) و حشره بزاقدار (spittle-bugs) است.

حدود ۱۵۰۰ گونه زنجره در جهان وجود دارد که غالباً در مناطق معتدل گرم تا گرمسیر سکونت دارند. برای مثال ۲۰۲ گونه در استرالیا، ۱۰۰ گونه در جزایر اسپانیا و تنها یک نمونه در پادشاهی بریتانیا می‌زید. گونهٔ بریتانیایی آن در ۶۱ درجهٔ شمالی پراکنده‌اند. این حشرات عموماً درخت کاج را ترجیح می‌دهند ولی در لاروهای پیر پوست اندازی بر روی ساقهٔ علف و گاه سرخس نیز دیده شده‌است. به طور کلی چرخهٔ حیات جیرجیرک‌ها چندین ساله‌است و اکثر این دوره به صورت لارو و زیر زمین سپری می‌شود. حشرهٔ نا بالغ با سوراخ کردن ریشهٔ گیاه و مکیدن شیرهٔ آن تغذیه می‌کند. در بعضی گونه‌ها زمان زیادی تا بلوغ و جیرجیرک شدن صرف می‌شود. از جمله magicicada از آمریکای شمالی که به علت چرخهٔ حیات ۱۷ ساله‌اش شهرت دارد. گونه ای دیگر از این این حشره با نام محلی تژق وجود دارد که در خراسان جنوبی شهرستان قاین در فصول گرم سال یعنی از نیمه های بهار دیده می شود. تژق هم لابه لای درختان و بوته های خشک گیاهان را برای اقامت بیشتر ترجیح میدهد. تژق مصرف خوراکی دارد و به ذائقه مردم محلی طعم لذیذی هم دارد. مردم محلی قاین تژق را مثال تخمه شور و مصرف میکنند.

همهٔ حشرات به‌وسیله پرواز کردن از خطر فرار می‌کنند، اما ملخها وجیرجیرکها جهش می‌کنند. این حشرات سنگین دارای پاهای سنیگنی در عقب بدن خود هستند. این حشرات معمولاً می‌تونند ۱ متر (۳ پا) یا بیشتر جهش کنند.


 


 


 

ادامه مطلب ...

آفات مهم انگور

آفات مهم انگور

کرم خوشه‌خوار انگور
lobesia botrana
(lep: tortricidae)

در ایران فقط روی انگور گزارش شده است. در بهار لاروهای جوان نسل اول از جوانه‌های گل دهنده و غنچه تغذیه کرده و روی آنها را با تارهایی می‌پوشانند. در برخی موارد نیز از جوانه‌های شاخه‌زا تغذیه کرده و در نتیجه سبب خشکیدن گلها و جوانه‌ها و ریزش آنها می‌گردند. لاروهای نسل دوم از گوشت غوره تغذیه می‌نمایند. بر اثر تغذیه پوست غوره منظره خاکی رنگی پیدا نموده، چروک برداشته و ح به‌ها می‌ریزند. لاروهای نسل سوم از انگورهای رسیده تغذیه می‌کنند. ابتدا از گشت و سپس از پوست‌های رسیده می‌خورند. محل فعالیت آفت بوسیله تارهایی روی خوشه مشخص می‌باشد. خوشه‌های آلوده مورد حمله انواع قارچها قرار گرفته خسارت‌های ثانویه را بوجود می‌آورند. لاروهای نسل بعدی آفت حتی روی انگورهایی که برای تهیه کشمش اختصاص داده می‌شوند به انبار منتقل و در آنجا تا بهار سال آینده به سر می‌برند. خسارت این آفت در کشت دیم روی انگور به مراتب کمتر از انگور کشت آبی می‌باشد و به همین جهت در اکثر مناطق دیم مبارزه با آفت معمول نمی‌باشد.


  ادامه مطلب ...

فوتبالیست ها «سوباسا در راه جام جهانی»

کارتون سراسر هیجان فوتبالیست ها 3

خاطرات دوران کودکی بزرگتر می شوند

سوباسا را این بار تا جام جهانی همراهی کنید

سری 3 فوتبالیست ها برای اولین بار در ایران

پر طرفدار ترین کارتون فوتبالی

از تماشای یک فوتبال واقعی هم لذت بخش تره

تکنیکهای ناب فوتبال لحظات فوق العاده هیجان انگیز وحساس

به هیچ وجه این کارتون جذاب را از دست ندهید از 6 تا 60 ساله همه عاشقشن

سوبا هم کم کم سر و سامان می گیرد.

آیا می توانید با ور کنید شخصیت های که در کودکی دوستشان داشتید

به همراه شما بزرگ می شوند

شماره ثبت:4951

ISBN : 978-600-5096-31-6

1 کتاب + 6 دی وی دی

جدیدترین سری کارتون فوتبالیست ها به همراه آموزش سیستم ها

وتاکتیک های پیشرفته (کتاب و سی دی)

قیمت : 14400تومان
قیمت : 12000
تومان

خرید پستی           خرید پستی


 

ادامه مطلب ...

مراسم روز عاشورا در شهر نرجه+تصاویر

آیا یاری کننده‏ای هست؟
فریاد استغاثه و یاریخواهی امام حسین‏ «ع‏» در روز عاشورا پس از شهادت همه یاران، فرزندان و خویشاوندان است.چون دشمن قصد حمله به ‏خیمه‏ های اهل بیت را داشت و صدای آنان به گریه و فغان بلند بود، امام حسین‏ «ع‏» اینگونه ‏استغاثه کرد، شاید غیرت شنوندگان را برانگیزد تا مانع هجوم لشکریان به حریم حرم‏ شوند.

ندای‏ «هل من ناصر» حسین‏ «ع‏» هنوز و همیشه در گوش تاریخ طنین انداز است و وجدانهای بیدار و همه آزادگان را به مقاومت در برابر ستم فرا می‏خواند و به نصرت دین خدا و یاری ولی خدا می‏طلبد.کسی که ندای نصرت خواهی و «استنصار» حجت‏ خدا رابشنود ولی پاسخ ندهد، اهل دوزخ است.
«ز عاشورای آن سال به خون آغشته تا اکنون ‏هماره، همچنان فریاد «هل من ناصر»ش در سینه تاریخ، پا برجاست ‏از آن فریاد دعوتگر که در «متن زمان‏» جاری است ‏و پیغامش، شعار شور و بیداری است،میان حق و باطل، «داد» با «بیداد»، نبردی جاودان برپاست.در این میدان و این پیکار ندای دعوتش چشم انتظار پاسخی از «ما»ست.که حق تنهاست،و... هر جا کربلا، هر روز، عاشوراست.»

مراسم روز عاشورا همراه با آئین تعزیه خوانی با شکوه خاصی در شهر نرجه برگزار شد.


  ادامه مطلب ...

دانلود کامل آلبوم ساقی سرمست استاد کریم خانی

خواننده: محمدعلی کریمخانی
آهنگساز: آریا عظیمی نژاد
تنظیم کننده: آریا عظیمی نژاد
سال انتشار: 1391
انتشارات: آوای باربد
حواشی: 
آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست» ساخته ی آریا عظیمی نژاد، اولین اثر منتشر شده از محمد علی کریمخانی (مداح برجسته کشور) است. این آلبوم در قالب 12 قطعه حاوی اشعاری با مضامین عاشورایی و به زبان فارسی و ترکی است. در مراسم رونمایی این اثر که در موزه امام علی (ع) برگزار شد، محمد اصفهانی هم شرکت کرد و به بیان خاطرات خود از استاد کریمخانی پرداخت.
 لیست آهنگ ها: 1.       این حسین کیست؟ 2.       آرامگه یار 3.       خاک بهشت 4.       چشمی پر از باران 5.       با من نظاره کن 6.       نیزه ها اگر بلندند، ز سر تو سر بلندند 7.       ساقی سرمست 8.       بانوی مهر 9.       پیراهنی که آید از بوی یوسفم 10.   عزای عالم 11.   یک کاروان دل 12.   آرامگه یار ...

کد آهنگ پیشواز ساقی سرمست استاد محمدعلی کریم‌خانی

برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید.

1


این حسین کیست؟

771880


2


آرمگه یار 4

771905


3


یک کاروان دل 1

771904


4


عزای عالم 3

771903


5


عزای عالم 2

771902


6


عزای عالم 1

771901


7


بوی یوسف

771900


8


بانوی مهر 2

771899


9


بانوی مهر 1

771898


10


ساقی سرمست 4

771897


11


ساقی سرمست 3

771896


12


ساقی سرمست 2

771895


13


ساقی سرمست 1

771894


14


نیزه ها اگر بلندند 2

771893


15


نیزه ها اگر بلندند 1

771892


16


با من نظاره کن

771891


17


چشمی پر از باران 3

771890


18


چشمی پر از باران 2

771889


19


چشمی پر از باران 1

771888


20


خاک بهشت 3

771887


21


خاک بهشت 2

771886


22


خاک بهشت 1

771885


23


یک کاروان دل 2

771884


24


آرمگه یار 3

771883


25


آرمگه یار 2

771882


26


آرمگه یار 1

771881


هزینه سرویس

 

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نرجه

در چهارمین روز از ماه محرم الحرام، دیروز جمعه همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع شهر نرجه با عنوان ضریح گهواره برگزار شد.

در این همایش اطفال خردسال زیادی به همراه مادران خود در مسجد جامع شهر نرجه حضور داشتند و ارادت و خلوص خود را به فرزند سید و سالار شهیدان، حضرت علی اصغر (ع) با مداحی، نوحه سرایی و سینه زنی نشان دادند.

این همایش که با همت شهرداری نرجه و پایگاه بسیج شهر نرجه برگزار می شود محل مناسبی برای آشنایی خردسالان و کودکان با فرهنگ عاشورا و شهادت در اسلام است.

هما؛ لوگوی برتر خطوط هوایی جهان شناخته شد

آژانس خبری ترابری هوایی جهان معروف به «اسکیفت» با معرفی ٣٠ لوگوی برتر شرکتهای هوایی، لوگوی هما، نماد هواپیمایی ملی ایران (ایران ایر) را به دلیل جذابیت تصویری، سادگی طرح، زیبایی رنگ و رسایی پیام بعنوان برترین لوگوی شرکت هوایی جهان انتخاب کرده است.به گزارش تیک Tik.ir، هرچند ایران ایر مدتهاست به دلیل تحریم های جهانی، از فرودآمدن در بسیاری از فرودگاه های جهان محروم شده، با این حال اسکیفت، نماد هما را به عنوان زیباترین و هنری ترین لوگو انتخاب کرده است.
گرچه تصویر پرنده در لوگوی بسیاری از شرکتهای هوایی دیده می شود؛ با این همه جذابیت بصری لوگوی اسطوره ای ایران ایر را به اوج برده است.پرنده هما که از دیرباز در فرهنگ ایران زمین، نماد خوشبختی و سعادت بوده است، هنوز در مناطق کویری زندگی می کند و بازتاب هنری آن در فرهنگ ایرانی به شکل سردیس در سنگ برجسته های تخت جمشید و نقوش پارچه ای هخامنشی و بعدها در دیوان شاعران کلاسیک ایران از جمله حافظ بجا مانده است.
همین سردیس ها، نقوش پارچه ای و اشعار، الهام بخش «ادوارد زهرابیان» هنرمند ایرانی-ارمنی برای طراحی لوگوی شرکت هواپیمایی ملی ایران هما شده بود.ادوارد زهرابیان ٢٢ ساله بود که در مسابقه طراحی هما شرکت کرد. آگهی این مسابقه را روزنامه های کیهان و اطلاعات سال ۱۳۴۰ منتشر کرده بودند.او با یادآوری دستمایه و انگیزه های طراحی این نماد می گوید بهترین الگو پرنده‌ای یگانه می‌توانست باشد و بنا به نظر گریشمن، این پرنده اسطوره‌های ایرانی را، در تخت جمشید توانستم پیدا کنم. سرستون پرنده‌نمایی بود که سه خصلت متفاوت داشت: سر عقاب، گوش‌های گاو و یال‌های اسب.
زهرابیان در آن زمان برای این طراحی جایزه ای به ارزش ۵۰۰ تومان دریافت کرد. او پس از انقلاب، از ایران مهاجرت کرد. شاید همین غیبت موجب شد تا نام فرد دیگری به عنوان طراح آرم هما در کتاب «نشانه ها» نوشته مرتضی ممیز آورده شود. زهرابیان می گوید با ممیز تماس گرفته و اسناد مربوطه را نشانش داده و در چاپ بعدی کتاب این اشتباه تصحیح شده است.

فرا رسیدن ماه محرم

بادها عطر خوش سیبِ تنش را بردند

زخمها لاله باغ بدنش را بردند

نیزه‏ها بر عطشش قهقهه سر مى‏دادند

خنده‏ها خطبه گرم دهنش را بردند

این عطش یوسف معصوم کدامین مصر است

که روى نیزه بوى پیرهنش را بردند

تا که معلوم نگردد ز کجا مى‏آید

اهل صحراى تجرّد کفنش را بردند

دشنه‏ها دوروبر پیکر او حلقه زدند

حلقه‏ها نقش عقیق یمنش را بردند

چهره‏ها یا همه زردند وَ یا نیلى رنگ

شعله‏ها سبزى رنگ چمنش را بردند

بت پرستان ز هراس تبر ابراهیم

جمع گشته تبر بت شکنش را بردند

بادها سینه زنان زودتر از خواهر او

تا مدینه خبر سوختنش را بردند

یوسف، آهسته بگوئید نمیرد یعقوب

گرگها زوزه کشان پیرهنش را بردند

نیزه ها اگر بلندند، ز سرِ تو سَر بلندند

آهنگ نیزه ها اگر بلندند، ز سرِ تو سَر بلندند توسط هنرمند نرجه ای محمدعلی کریم خانی در سال 1391 منتشر شده است. سبک این آهنگ مذهبی است. طول این آهنگ 3:59 است.


دانلود

خرید آنلاین کارت شارژ


شما هم وطنان و همشهریان نرجه ای  میتوانید از این پس در عرض چند دقیقه کارت شارژ مصرفی خود را به صورت اینترنتی و آنلاین از طریق سامانه الکترونیکی .nfcp.ir/bill/ خرید نمایید.از این پس شما میتوانید برای خرید به صورت آنلاین اقدام نمایید خرید اینترنتی شارژ سیم کارت اعتباری از طریق این سایت و با استفاده از کارتهای بانکی و با داشتن شماره 16 رقمی کارت ، رمز اینترنتی کارت (قابل دریافت از طریق خودپردازهای هر بانک ) و پارامتر CVV2 (شماره 3 یا 4 رقمی مندرج بر روی یا پشت کارت) ضروری می باشد .

کاربر گرامی در هیچ یک از مراحل خرید از دکمه های Back, Refresh و Forward استفاده نکنید در غیراینصورت خرید شما با اشکال مواجه خواهد شد.

در صورت بروز مشکل در حین  عملیات خرید , اطلاعات شارژ کارتهای شما تنها به آدرس ایمیل  شماارسال می شود  لذا در وارد کردن آدرس ایمیل خود  دقت فرمایید.



پرداخت قبوض به صورت اینترنتی

پرداخت قبض و قبوض

جهت پرداخت هر یک از قبوض خود بر روی موارد زیر کلیک کنید

پرداخت قبض آب    پرداخت قبض برق    پرداخت قبض تلفن پرداخت قبض موبایل    پرداخت قبض جریمه    پرداخت قبض گاز

پرداخت قبض ایرانسل دائمی    پرداخت قبض همراه اول

شما هم وطنان و همشهریان نرجه ای میتوانید از این پس به جای ایستادن در صف های طویل بانک برای پرداخت قبوض خود در عرض چند دقیقه تمای قبض های خود را به صورت اینترنتی و آنلاین از طریق سامانه الکترونیکی .nfcp.ir/bill/ پرداخت نمایید.از این پس شما میتوانید برای پرداخت قبض موبایل ، پرداخت قبض تلفن ثابت ، پرداخت قبض آب ، پرداخت قبض برق ، پرداخت قبض گاز ، پرداخت قبض جریمه به صورت آنلاین اقدام نمایید

برای پرداخت اینترنتی شما نیاز به رمز دوم کارت های بانکی خود  و همین طور نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض هستید ، پس از پرداخت قبض سایت به شما رسید پرداخت را خواهد داد.شما همشهریان از طریق تمامی کارت های عضو شتاب قبوض خود را پرداخت کنید به طور مثال برای پرداخت قبض بانک ملی ، پرداخت قبض پاسارگاد ، ملت ، صاردات ، سامان ، سپه  ، پارسیان ، اقتصاد نوین ، تجارت و … می توانید اقدام کنید.