مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

برکناری استاندار قزوین


سخنگوی وزارت کشور گفت: استانداران سمنان و قزوین تغییر کرده‌اند و جایگزین آنان فردا به هیئت دولت معرفی می‌شوند.به گزارش «انتخاب»، سخنگوی وزارت کشور تایید کرد: وزارت کشور کار ارزیابی عملکرد استانداران را از ماه‌ها پیش آغاز کرده و هر تغییری نیز بر همین مبنا خواهد بود. هرچند اعلام کرده‌ایم اصل بر عدم تغییر است.بنابرادعای مهر، انتخاب فریدون همتی به عنوان استاندار جدید استان قزوین قطعی شده است و وی پس از رای هیات دولت جایگزین مرتضی روزبه استاندار فعلی این استان خواهد شد.پیش از این وزیر کشور با تاکید براینکه باید در هر دستگاهی کار نظارتی صورت گیرد، گفته بود: در ارزیابی هایمان از استانداران شاید به این نتیجه برسیم که باید جا‌بجایی هایی صورت گیرد.وی با بیان اینکه تغییرات در این سطح، با رویکرد انتخاباتی نخواهد بود، گفت: ممکن است ما در روز انتخابات هم تصمیم به تغییر استانداری بگیریم، اگر چه این کار برایمان هزینه زیادی دارد؛ اما اگر لازم باشد، حتما این کار را می کنیم.

فریدون همتی را بهتر بشناسیم

 


  خبرآنلاین: امروزه مرتبط بودن شخصیتها ومدیران رده های میانی وکلان کشور به دست جات سیاسی وقرار داشتن در طیفی خاص ،بعنوان یکی از ملاکهای انتخاب مدیران ،مدنظر جریانات سیاسی وهواداران آنها مبدل شده است ،گرچه این موضوع بعنوان انتظاری طبیعی ومطالبه ای به حق برای جریانات سیاسی حاکم وهوادارانشان جلوه می کند اما واقعیت امر میزان ،تعهد،تدین وتخصص وخلوص افراد در خدمت به خلق، بعنوان ملاکی معقول ومنطقی درانتخاب مدیران است که بیشتردرعمل به وظایف وجلب رضایت مردم نمود دارد ،ولی درخلال این سالها این مهم در سایه بازیهای جریانات سیاسی گم شده وبه نوعی مورد غفلت واقع شده است.

یادداشت فوق به این بهانه است که این روزها در عرصه فضای مجازی ورسانه ها موضوع جابجایی استاندار قزوین بر سر زبانها افتاده است وفریدون همتی مشاور ارشد وزیر کشور از گزینه های محتملیست که بعنوان استاندار این استان از آن یاد می شود.

کسانیکه دکتر فریدون همتی را می شناسند قطعا به یکی از شاخصه های مهم این مدیر با تجربه ومتعهد که نیمی از عمر خود را در پستهای مدیریتی در رده های مختلف استانی وکشور ی گذرانیده است پی برده اند ،وآن مشی "اعتدال وپرهیز از افراط وتفریط "این مرد است که علاوه براینکه در میان لایه های مدیریتی ایشان درطول چندین سال گذشته نمود داشته است بلکه از اوچهره ای معتدل ساخته است واین خصیصه بارز صرفنظر از وابستگیهای جناحی وسیاسی در زوایای نهان وپنهان زندگی ایشان کاملا هویدا است.
اگراندکی به وضعیت رقابتهای انتخاباتی دراستان ایلام بنگرید ،قطعا به این موضوع مهم دست خواهید یافت که شکل انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وشوراهای اسلامی شهروروستا دراین استان بدلیل قومی وقبیله ای بودن با روشهای متداول در سایر نقاط کشور کاملا متفاوت است .
تفکرات سیاسی ووابستگیهای حزبی کاندیداها دراین استان کوچکترین تاثیری در ملاک انتخاب کاندیداهای انتخاباتی بر مردم نداشته وصرف وابستگیهای ایلی ومنطقه ای بعنوان مهمترین برگ برنده برای کاندیداهای انتخاباتی است واین موضوع در طول سالیان متمادی بر روشهای انتخاب مردم اثرگذار بوده است.
فریدون همتی کاندیدای هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ورود به عرصه رقابتهای انتخاباتی با مشی اعتدالی وکارنامه درخشان مدیریتی خود بر این روش غیرمرسوم انتخاباتی خط بطلان کشید وبرای اولین بار بعنوان چهره ای فراقومی بالاترین رای را از میان اقوام وطوایف مختلف استان درسبد انتخاباتی خود ریخت ودرواقع ترسیم کننده خط سیری شد که سالهاست مردمی که متعصبانه وابستگیهای قومی وایلی را تنها ملاک انتخاباتی خود قرار داده اند نتوانسته اند بر این روش ترسیم شده فایق آیند.
طراحی این سیره نوین و خطی سیر سیاسی جدید توسط فریدون همتی به مذاق متعصبان قوم مدار ایلامی خوش نیامد وتنها راه مقابله با این چهره ی موفق فرااستانی را تخریب چهره ایشان در فضاهای مختلف دانستند وبا روشهای ناجوانمردانه وبستن افتراهای ناصواب وغیر واقعی سعی بر زدودن نام ویاد فریدون همتی در میان اذهان عمومی استان داشته اند وکماکان آثار آن در صفحات فضای اینترنت موجوداست ولی آنان هرگز موفق نشدند زیرا بعد از گذشت چندین سال از عمر مجلس هفتم مردم ایلام کماکان همتی را نماینده ویاور خود می دانند ومشکلات خود رااز طریق ایشان پیگیری می کنندوباگذری به سالنهای وزارت کشور این مهم کاملا روشن خواهد شد.
فریدون همتی متولد ۱۳۳۹ در شهر ایلام بوده و دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی است، فریدون همتی نامی است که مردم آذربایجان غربی آن را به واسطه حضورش در صداوسیما می شناسند وهنوز هم نامش در میان کارکنان صدا وسیما می درخشد.
دوران مدیریت او را برخی، -که ایشان یکی از جوانان ترین مدیران تاریخ صدا و سیما بوده -از موفق ترین دوره های فعالیت رسانه ملی در استان آذربایجان غربی می دانند که ساختمان فعلی گلشهر یکی از ثمرات این مدیریت است.همتی بعد از چندی از صداوسیما استعفا داد و برای رقابت انتخاباتی راهی دیارش «ایلام» شد.
وی نمایندگی مردم ایلام را در دوره هفتم مجلس به دست آورد درحالیکه ارتباطاتش با آذربایجان غربی و دوستان سیاسی اش را همچنان حفظ کرده بود،همتی در دوره هشتم و بعد از اینکه از راهیابی به مجلس بازماند به دعوت عبدالرضا رحمانی فضلی، معاون سیاسی سابق صداوسیما که رئیس دیوان محاسبات شده بود، نزد وی رفت و مسئولیت معاونت این نهاد را عهده دار شد.
بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و وزیر کشور شدن رحمانی فضلی، گمانه زنی های زیادی در خصوص فریدون همتی صورت گرفت به طوریکه برخی رسانه ها ،حکم استانداری آذربایجان غربی برای همتی را قطعی می دانستند.
سوابق و فعالیت ها :
- مدیر کل صدا و سیما در مراکز ایلام ، لرستان و آذربایجان غربی
- نماینده مجلس هفتم از حوزه انتخابیه ایلام
- مسئول امور استان های دیوان محاسبات کشور
- معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور
مشاور عالی وزیر کشور
فریدون همتی یکی از جوان ترین مدیران صدا و سیما در زمان خود بود. دیدگاه سیاسی ایشان همواره معتدل بوده است. چه آن زمانی که مدیریت صدا و سیما را بر عهده داشت و چه زمانی که نماینده مجلس بود همواره مشی معتدلی را در رفتار سیاسی خویش دنبال می کرد.
اهتمام این چهره فرهنگی به موضوعات فرهنگی واجتماعی تعامل سازنده ای که با اصحاب رسانه وفعالان فرهنگی واجتماعی در مشی خود دارند قطعا آینده ای بسیار روشن وموفق را برای مردم فرهنگ دوست استان قزوین رقم خواهد زد ،آینده ای که مردم مومن وفرهنگی قزوین سالهاست درانتظار آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد