مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

محاسبه مساحت یک قطعه زمین با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

شاید خیلی از کاربران همیشه این سوال در ذهنشان بوده یا هست که آیا می‌توان مساحت یک قطعه زمین را بدون نیاز به متر و بدون حضور در زمین محاسبه کرد؟ بله این امکان وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم مساحت هر قطعه زمینی را تعیین کنید. 

روش 1) به طور حتم اسم نرم افزار Google earth برای همه کاربران آشنا است. با استفاده از قابلیتی که در نسخه Professional این نرم افزار موجود است می توانید به راحتی مساحت، طول و محیط را محاسبه کنید. پس از دانلود (لینک دانلود)، نصب و اجرای Google Earth Pro، در محیط نرم افزار با انتخاب گزینه خط کش (Ruler)، پنجره ای باز می‌شود که از 4 سربرگ تشکیل شده است. "Line" و "Path" و "Polygon" و "Circle" 

 

گزینه Line برای محاسبه فاصله بین دو نقطه، گزینه Path برای محاسبه محیط و دو گزینه Polygon و Circle برای محاسبه محیط و مساحت می باشد. در واقع قسمتی که مورد نظر ما است گزینه Polygon می باشد که با انتخاب این گزینه، نشانگر روی تصویر آماده تعیین نقاط پیرامونی سطح مورد نظر است. پس از مشخص کردن زمین، در پنجره Ruler می توانید مساحت و محیط زمین را مشاهده کنید.

روش 2) بدون نصب نرم افزار نیز می توان به مراجعه به لینک زیر مساحت زمین را بدست آورد.

http://www.daftlogic.com/projects-google-maps-area-calculator-tool.htm

مشابه نرم افزار در این سایت هم می توانید با تعیین چند نقطه از زمین مساحت آنرا در قسمت Output : Current Area مشاهده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد