مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

جذاب کردن چشم ها در عکاسی پرتره

به نقل از کانون عکاسان ایران : یکی از مهم ترین بخش ها در نقد و بررسی تصاویر پرتره میزان جذابیت چشم های سوژه است . در این مطلب که توسط آقای یاسر هاشمی نوشته شده است روشی به شما یاد خواهیم داد که لازم است روی تمامی تصاویر پرتره و عروس و داماد ایجاد کنید .حتی اگر در عکس های پرتره , کار فوکوس رو خوب و با دقت روی چشم ها انجام داده باشید باز هم حتما دیدید که چشم پرتره های شما به اندازه ای که باید خودشو خوب نشون نمیده.

اما توی کارهای تبلیغاتی چشم افراد بسیار زنده تر و رویایی تره. گرچه به هر حال حالت خود سوژه و قشنگی چشمهاش, چیزیه که نمیشه از اون صرف نظر کرد اما راه حل های بسیار ساده ای هم وجود داره که فقط در عرض یک دقیقه چشم ها رو کاملا درخشان و رویایی کرد.من عکس زیر رو انتخاب کردم که چشم ها حالتی معمولی دارن

 

 

ابتدا دور تا دور مردمک و عنبیه چشم رو انتخاب کنید . لازم نیست که خیلی دقت به خرج بدید . پس از اینکه دور تا دور مردمک و عنبیه چشم رو انتخاب کردید دستور Ctrl + Alt + D رو اجرا کنید و بر حسب اندازه عکستون یک عددی رو وارد کنید . من برای این عکس اندازه 4 رو وارد کردم کادر رو تائید کنید.

مطابق شکل زیر

 

 

 

 


حالا دکمه های Ctrl + J رو فشار بدید تا از این مردمک ها یک لایه جدید بوجود بیاد. سپس مد آمیختگی این لایه رو تبدیل به linear Dodge کنید . اکنون لایه های شما باید به صورت زیر باشن .

 

 

اکنون به مسیر زیر برید

Layer \ Layer mask \ Hide All

به لایه شما یک ماسک اضافه میشه. در همین حال ابزار قلمو رو انتخاب کنید و یک قلموی دایره ای نرم , با اندازه متناسب انتخاب کنید. اندازه قلموی شما باید به اندازه قطر عنبیه چشم باشه.

 

 

مطابق شکل بالا اندازه opacity قلمو رو روی 50 بذارید و سعی کنید رنگ پیش زمینه شما سفید باشه. اکنون قلمو رو دورتا دور عنبیه بکشید. حالا قلمو رو کمی کوچکتر کنید و باز از وسط عنبیه دورمرتبه همین کار رو تکرار کنید. هدف ما اینه که وسط عنبیه چشم , روشن تر باشه تا چشم حالتی رویایی پیدا کنه.

 

 

حالا عکس شما باید شبیه عکس زیر باشه

 

 

البته من قطعا عکس خوبی برای اینکار انتخاب نکردم چیز دیگه ای جلوی دست نبود. اما حالا که این روش رو یاد گرفتید از این به بعد به چشم های پرتره های تجاری نگاه کنید تا اثر این افکت رو ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد