مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

جدال اسطوره های فیلم‌برداری 4K


ساخت آخرین فیلم پیتر جکسون با نام هابیت(Hobbit) که فیلم‌برداری آن به طور کامل با دوربین‌های دیجیتال ساخت شرکت رِد (RED) انجام شد فصل جدیدی را برای فیلم برداری حرفه ای دیجیتال باز کرد. یک سازنده جدید نیز وارد عرصه ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال شده، Blackmagic تازه وارد با ساخت یک دوربین نسبتا جمع جور با کیفیت تصویر فوق‌العاده به نام Blackmagic Production Camera 4K با قیمت باور نکردنی 3000 دلار، برای خود جای خاصی در بین مخاطبان دست و پا کرده.



شاید هنوز هم استفاده از نگاتیو های هفتاد میلی متری فرمت IMAX بالاترین کیفیت را برای ضبط فیلم‌های سینمایی در اختیار بگذارند ولی مسلماً در حال حاضر دوربین‌های فیلم‌برداری 4k نه تنها از نظر کیفیت تصویر با فیلم برداری معمولی قابل قیاس بوده بلکه هزینه های کلان فیلم برداری با نگاتیو را به شدت کاهش داده‌اند، از این رو با استقبال خاصی از طرف نهادهای دوستدار محیط زیست نیز مواجه شده‌اند.
رِد اولین بار در سال 2006 میلادی با معرفی دوربین RED ONE که توانایی فیلم برداری با فرمت 4k را داشت دنیا را شگفت زده کرد. RED ONE می‌توانست حداکثر با سرعت یک‌صد و بیست فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. فیلم‌های سینمایی نظیر “Che”  و “The Social Network”  که فیلم‌برداری آن‌ها با RED ONE انجام شد توانستند اعتماد صنعت سینما را به دوربین‌های دیجیتال جلب کنند.


آخرین محصول شرکت رِد با نام RED EPIC DRAGON توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 6K را دارا می‌باشد. جهت درک بهتر عبارت 6K کافیست بدانید که معادل مگاپیکسلی آن عدد 19 می‌باشد. بله فیلم برداری با کیفیت نوزده مگاپیکسل با سرعت 59.94 در ثانیه! البته بهای چنین کیفیت تصویر بالایی نیز فقط پنجاه هزار دلار ناقابل خواهد بود.


کنن نام آشنا نیز چند سالیست با ارائه سری جدیدی در محصولات خود با نام Cinema EOS Cameras فیلم‌برداری دیجیتال را متحول کرده است. امتیاز کانن در این زمینه نسبت به رقبا داشتن گنجینه ای از لنز های این شرکت می‌باشد که نتیجه سال‌ها تجربه، تحقیق و آزمون و خطای این شرکت در ساخت انواع تجهیزات نوری می‌باشد، تا آنجا که Blackmagic برای دوربین‌های خود از استاندارد دهنه لنزهای EF کنن استفاده می‌کند. حتی رِد نیز در بعضی مدل‌ها چنین امکانی را فراهم کرد. ولی کنن به این مجموعه غنی اکتفا نکرده و رده ای جدید از لنزهای مخصوص فیلم برداری دیجیتال تحت عنوان PL را به بازار عرضه کرد. شاید به این دلیل که لنز های EF برای عکاسی طراحی شده‌اند. با این وجود کانن صاحبان فعلی لنزهایEF  را رها نکرده و دوربین‌های فیلم برداری خود را با هر دو دهنه لنز عرضه کرده است.EOS C-500  و EOS-1D C از جمله محصولات شرکت کانن هستند. EOS-1D C ظاهری شبیه به  دوربین‌های عکاسی مشهور 1D دارد،  که به ترتیب دارای اتیکت‌های بیست و پنج و دوازده هزار دلار می‌باشند.
Blackmagic تازه وارد نیز با ساخت یک دوربین نسبتا جمع جور با کیفیت تصویر فوق العاده به نام Blackmagic Production Camera 4K با قیمت باور نکردنی 3000 دلار، برای خود جای خاصی در بین مخاطبان دست و پا کرده است.
منبعDigikala

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد