مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه
مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

مجله خبری اینترنتی شهر نرجه

تسلیت شهادت امام رضا (ع)

فرا رسیدن سالروز شهادت امام هشتم شیعیان بر پیروانش تسلیت باد.




دانلود قطعه بسیار زیبای
آمدم ای شاه پناهم بده با صدای اهورایی افتخار شهر نرجه استاد محمدعلی کریم خانی

 به همراه مصاحبه با استاد کریم خانی در ادامه مطلب
 


استاد ! صدای شما در این آهنگ خیلی بغض آلود به نظر می رسد . واقعاً این طور بوده است ؟

بله واقعاً من آن اشعار را با بغض خواندم . از ساعت 8 تا 10 شب هر چه می خواندم درست در نمی آمد تا اینکه قبل از آخرین اجرا من دیگر خواندن را رها کردم . ده دقیقه نشستم تمرکز کردک و با وجودی که گریه ام گرفته بود جلوی گریه ام را گرفتم . به عظیمی نژاد گفتم این دیگر آخرین اجرای من است . وقتی برای اجرا آمدم بغض گلویم را گرفته بود . ناامید شده بودم و فکر می کردم این بار هم اجرای خوبی نخواهد شد . با صدای گرفته و بغض آلود و ناامیدانه آخرین بار این اشعار را خواندم که آریا گفت خوب است .

-در چه سالی این اشعار را اجرا کرده اید ؟

سال 86 من این اشعار را به همراه آهنگی از آریا عظیمی نژاد اجرا کردم .

-چقدر برای این اجرا دستمزد گرفتید ؟

دستمزدی نگرفتم. این اجرا را نذر حضرت رضا (ع) کردم و امید دارم که صله اش را خود آقا به من بدهند . من حتماً صله ام را از آقا می گیرم .

-دوست دارید آن صله چه باشد ؟

( گریه ) به وقت مرگم حضرت بر بالینم حاضر شود .

-شما مداح مشهوری هستید مداحی معروف « حسین (ع) آرام جانم حسین (ع) روح و روانم » که به ویژه در ماه محرم از تلویزیون پخش می شود یا مداحی مشهوری که برای حضرت زینب (س) داشتید و مردم با آن ارتباط روحی و قلبی دارند می خواهم بدانم این مداحی که برای حضرت رضا (ع) داشتید در کارنامه حرفه ای شما چه جایگاهی دارد ؟

من برای خود امام خواندم ، به عشق امام رضا (ع) . حقیقتش نمی دانستم چطور باید بخوانم . اصلاً فکر نمی کردم این مداحی این قدر مورد توجه مردم قرار گیرد و ماندگار شود . من فکر می کنم این کار کاری قدسی و الهی بود و خود حضرت می خواست که این مداحی ماندگار و جاودانه شود . باورتان نمی شود ولی بعد از آن ماجرا من هر چه تلاش کردم دیگر نتوانستم اجرای خودم را تکرار کنم . آن اجرا برای خود من تکرار ناشدنی شده است. چون در آن لحظه ها خود حضرت رضا (ع) نظر کرده بود . خودش مهندسی کرده بود و داده بود دست آدم ناشی مثل من و من فقط اجرا کننده این اشعار بودم .

-این مداحی چه بازتابی بین مردم داشته است ؟

من می بینم اکثر مردم در موبایل هایشان این مداحی را دارند . هر وقت که از تلویزیون یا رادیو پخش می شود مردم را یاد امام رضا (ع) می اندازد . همین که کسانی به حضرت توسل پیدا کرده یا یادی از ایشان می کنند برای من کافیست .

-شما در این مداحی هم مثل بقیه مداحی هایتان ته لهجه ترکی بسیار شیرینی دارید که حلاوت این اشعار را بیشتر کرده است .

شما لطف دارید . من چون اصالتاً اهل قزوین هستم و همسرم هم آذری زبان است اجراهای ترکی هم دارم. در این مداحی هم آن ته لهجه ترکی هست که به دلیل لطافت و زیبایی لهجه ترکی ، این اجرا را شیرین کرده است .

این مصاحبه در شماره اخیر نشریه حرم چاپ شده است.  (چهارم مهر 1389 )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد